بلاگ

راهنمای ثبت برند کافی شاپ و قهوه

برای اینکه برندی در زمینه های کافی شاپ و قهوه ثبت کنید لازم است مجوز فعالیت در این حوزه را داشته باشید. ما در این مطلب به شما خدمات شایانی را ارائه می دهیم که می توانید با توجه به آن در زمینه های متفاوتی فعالیت داشته باشید. امروزه فروش قهوه بیش از پیش در کشور ما متداول شده است و برند های زیادی در این حوزه فعالیت ندارد شما می توانید با ثبت برند قهوه از جمله آنها باشید. اما کافی شاپ هایی که برای خود برند ثبت می کنند اگر جلب رضایت مشتریان خود را داشته باشند می توانند با ثبت برند کافی شاپ در هر جایی که بخواهند فعالیت داشته باشند.

چگونه برند قهوه ثبت کنیم ؟

برای ثبت برند قهوه ابتدا باید مجوز تولید یا توزیع و بسته بندی داشته باشید. با مجوز های کارگاهی یا حتی جواز کسب و مجوز هایی که مرتبط باشد می توانید برای ثبت برند قهوه اقدام نمایید. اما کسانی که می خواهند ثبت برند کافی شاپ داشته باشند حتماً باید مجوز فعالیت در زمینه کافی شاپ ارائه دهند.

برای اینکه یک برند ثبت شده داشته باشید ابتدا باید مدارک لازم را تکمیل کنید و بعد در سایت مالکیت صنعتی حساب کاربری ایجاد کنید. با ایجاد حساب کاربری می توانید اظهارنامه ثبت برند را دریافت کنید و برای ثبت برند اقدام کنید.

چگونه برند قهوه ثبت کنیم ؟
چگونه برند قهوه ثبت کنیم ؟

بر اساس قانون ثبت علائم تجاری تاریخ ثبت اظهارنامه به عنوان تاریخ ثیت برند محسوب خواهد شد. اما ثبت اظهارنامه به منزله ثبت برند نیست و زمانی برند ثبت می شود که آگهی ده ساله آن انتشار یابد.

شرایط ثبت برند برای کافی شاپ ها

شرایط ثبت برند قهوه و ثبت برند کافی شاپ را می توان داشتن حداقل سن قانونی متقاضی دانست. ثبت برند کافی شاپ در صورتی امکان پذیر است که متقاضی مجوز مرتبط با حوزه کافی شاپ و قهوه را داشته باشد.

این مجوز باید به نام خود شخص باشد و اعتبار آن تمام نشده باشد. توجه داشته باشید برندی که انتخاب می کنید باید فارسی باشد و برند هایی که غیر فارسی هستند را تنها می توان با داشتن کارت بازرگانی ثبت کرد، بنابراین اگر قصد ثبت برند غیر فارسی را دارید حتماً باید اول کارت بازرگانی را دریافت کنید.

مهمترین موضوعی که در خصوص شرایط ثبت برند قهوه و کافی شاپ باید بدانید این است که به هیچ عنوان نمی توانید برند غیر فارسی ثبت کنید. منظور از برند غیر فارسی برندی است که بر اساس مراحل ثبت برند قبلاً در اداره ثبت مالکیت صنعتی به ثبت رسیده باشد. حتی اگر درخواست برندی در سامانه ثبت شده باشد باز هم حق اولویت برای ثبت دارند بنابراین استعلام برند قبل از ثبت را فراموش نکنید.

مدت زمان ثبت برند برای کافی شاپ و قهوه

همان طور که می دانید روند در ادارات دولتی زمان بندی مشخصی ندارد و بر اساس حجم پرونده ها و نوبت های رسیدگی نسبت به پرونده ها رسیدگی انجام می شود. اما سلسله مراتب در سازمان مالکیت صنعتی ایران به صورت اینترنتی است و هر درخواستی که در سامانه ثبت می شود در نوبت رسیدگی قرار می گیرد و تعداد اشخاصی که پرونده های آنها زودتر از پرونده شما مورد رسیدگی قرار می گیرد در کارتابلی که برای شما ایجاد می شود قابل مشاهده است. با توجه به تجربه ای که در ایلیا ثبت داشته ایم حدوداً طی 35 الی 45 روز نتیجه های کارشناسی اولیه ثبت برند به متقاضی ابلاغ می گردد.

مراحل ثبت برند برای کافی شاپ و قهوه

  1. ابتدا باید مدارک مربوط به ثبت برند را تکمیل کنید.
  2. وارد سایت ssaa.ir
  3. ابتدا باید حساب کاربری ایجاد کنید. بنابراین باید شماره موبایل با نام و مدارک شناسایی به همراه گواهی امضاء ارائه دهید.
  4. سپس می توانید اظهارنامه ثبت برند را دریافت کنید ثبت اظهارنامه در سامانه مالکیت صنعتی مشمول پرداخت هزینه می باشد.
  5. در گام بعدی درخواست شما در کارتابل کارشناسی قرار می گیرد. بعد از نوبت رسیدگی درخواست کارشناس برند را ابتدا از جهت تکراری نبود و وجوه قانونی بررسی خواهد کرد که با تایید اولیه، کارشناس دوم برند را از جهت طبقه ثبتی رسیدگی می کند و در صورت تایید آن نیز درخواست برای تایید نهایی به رئیس اداره مالکیت صنعتی ارجاع می شود. بعد از بررسی نهایی ابلاغ تایید به متقاضی ابلاغ خواهد شد.
  6. متقاضی طی 30 روز زمان دارد ابلاغ ارسال شده را در روزنامه رسمی کشور انتشار دهد در صورت عدم انتشار ابلاغ تایید منقضی خواهد شد و باید مجدد اظهارنامه ثبت برند را ثبت کنید.
  7. اگر بعد از انتشار آگهی روزنامه نوبت اول طی سی روز هیچگونه اعتراضی در خصوص ثبت برند به اداره مالکیت ارسال نشود می توانید برای ثبت نهایی آن اقدام کنید و هزینه حق ثبت برند را پرداخت کنید.
  8. سپس آگهی ده ساله نوبت دوم به کارتابل متقاضی ابلاغ می شود که این آگهی نیز باید در روزنامه رسمی انتشار پیدا کند.
  9. سپس اصل مدارک ثبت برند قهوه یا ثبت برند کافی شاپ توسط خود درخواست دهنده یا وکیل وی به اداره مالکیت صنعتی جهت صدور گواهی ثبت برند ارائه می گردد و در نهایت گواهینامه ده ساله برند صادر می شود.

طبقات ثبت برند کافی شاپ و قهوه

شما می توانید با مجوز کافی شاپ، طبقه قهوه که طبقه 30 می باشد را انتخاب کنید و هم طبقه قهوه سرا یا کافی شاپ که طبقه 43 است را انتخاب نمایید. بنابراین می توانید در دو طبقه 30 و 43 برای ثبت برند قهوه و کافی شاپ اقدام نمایید. البته اگر تولیدی و بسته بندی قهوه دارید و پروانه بهره برداری در این خصوص دریافت کرده اید که می خواهید به موجب آن ثبت برند قهوه داشته باشید باید توجه کنید که نمی توانید طبقه 43 را که برای کافی شاپ است انتخاب کنید.

نحوه ثبت برند  قهوه به صورت اینترنتی
نحوه ثبت برند  قهوه به صورت اینترنتی

نحوه ثبت برند  قهوه به صورت اینترنتی

همان طور که پیش از این نیز اشاره کردیم تمام مراحل ثبت برند به صورت اینترنتی است و سایت مالکیت صنعتی تنها سامانه ای است که خدمات ثبتی برند را ارائه می دهد. از این رو تمامی خدمات اعم از ثبت برند، ویرایش طبقات ثبتی برند، تغییرات مالکیت در خصوص برند و تمدید و تمامی خدماتی که مربوط به امور ثبتی برند ها می باشد از طریق این سامانه قابل دریافت است.

مزیت های ثبت برند برای کافی شاپ ها

  • با ثبت برند، مالک اسم تجاری کسب و کارتان خواهید شد.
  • این حق مالکیت قابل واگذاری است.
  • به راحتی برای تبلیغات ثبت برند تان می توانید اقدام نمایید.
  • استفاده انحصاری از حق انحصاری برند را دارید.
  • امکان ثبت مجدد برند از اشخاص دیگر سلب می شود.
  • حق امتیاز برند به مدت ده سال به نام شما ثبت خواهد شد و طی شش ماه از تاریخ اتمام اعتبار می توانید تمدید اعتبار برند را داشته باشید.
  • همچنین می توانید با یک مجوز چندین برند ثبت کنید.
  • دیگر مزیت این است که همزمان با ثبت برند علامت تجاری نیز ثبت کنید.

هزینه های ثبت برند قهوه برای کافی شاپ

هزینه های ثبت برند شامل هزینه روزنامه نوبت یک و دو و هزینه حق ثبت و همچنین هزینه اظهارنامه ثبت برند بر اساس تعداد طبقات برند و نوع متقاضی که حقیقی یا حقوقی باشد تفاوت دارد. همین موضوع تعیین کننده قیمت ثبت برند قهوه و کافی شاپ است استعلام آخرین هزینه و تعرفه ثبتی برند را از متخصصان ما در ایلیا ثبت دریافت کنید.

سوالات متدوال

آیا امکان ثبت برند به صورت اینترنتی نیز وجود دارد ؟

به طور کلی نیز ثبت برند به صورت اینترنتی انجام می شود و امکان ثبت برند به صورت حضوری نیست.

آیا می توانم برای تهیه قهوه و دان قهوه برند ثبت کنم ؟

بله مشروط به داشتن مجوز و شرایط عنوان شده در این مطلب می توانید برند ثبت کنید.

آیا فروشگاه های قهوه نیز به روشی که توضیح دادید می توانند برند ثبت کنند ؟

بله فروشگاه های قهوه نیز با شرایطی که در این مطلب مطالعه کردید می توانند برند ثبت کنند.

آیا برای ثبت برند فروشگاه قهوه باید مجوز داشت ؟

بله بدون مجوز کافی شاپ یا قهوه فروشی نمی توانید برند قهوه و طبقات مربوطه را ثبت کنید.

از کجا باید برای ثبت برند قهوه اقدام کرد ؟

سازمانی که در حال حاضر گواهینامه های ثبت برند را صادر می کند سازمان مالکیت صنعتی است که با سایت رسمی iripo.ssaa.ir خدمات ثبت برند را به صورت آنلاین ارائه می دهد.

آیا با ثبت برند قهوه می توان نمایندگی قهوه داشت ؟

بله زمانی که برند ثبت شده داشته باشید می توانید شعبات مختلفی را در استان یا سراسر کشور داشته باشید.

در پایان: ثبت برند قهوه و ثبت برند کافی شاپ را می توانید با مشاوره رایگان آغاز کنید. کارشناسان ایلیا ثبت هم اکنون پاسخگوی شما خواهند بود. توجه داشته باشید بدون کارشناس ثبتی پروسه ثبتی شما ممکن است زمان بر شود بنابراین برای سهولت در روند ثبت برند و نیز کاهش هزینه های خود حتماً با کارشناسان ثبتی گفتگو نمایید.

5/5 - (3 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  +  17  =  23