بلاگ

هزینه ثبت برند در سال 1403: راهنمای کامل و به روز

افراد به دلایل گوناگونی به دنبال ثبت برند هستند. از آنجایی که ارائه خدمات ثبتی و حقوقی دارای هزینه هایی است یکی از اصلی ترین سوالات متداول متقاضیان هزینه ثبت برند می باشد که ما در ادامه این مقاله به بررسی آن خواهیم پرداخت. برای ثبت رند معیار های مختلفی در تعیین هزینه آن تاثیر دارد. افرادی که قانونا مجاز به ثبت برند هستند باید تعرفه های جاری را بدانند تا در پروسه ثبت به دلیل عدم پرداخت به موقع هزینه درخواست آنها رد نشود.

اما آیا ثبت برند ارزش پرداخت هزینه های جاری را دارد؟ برند یک ارزش گذاری مادام العمر است. به نظرتان اگر مالک برند دیجی کالا اقدام به ثبت برند نمی کرد اکنون ما برند دیجی کالا را به عنوان یک برند معتبر و معروف ایرانی می شناختیم. پس هزینه ثبت برند در مقابل ارزش مادی و معنوی که برند بعد ها پیدا می کند مبلغ بسیار ناچیزی است.

البته کم نیستند افرادی که به دلیل داشتن شرایط ثبت برند اقدام به ثبت می کنند و در طول ده سال اعتبار مالکیت آن حتی یک بار هم از برند استفاده نمی کنند و افرادی که به دلیل هزینه های ثبت برند اقدام به ثبت برند نمی کنند و برند آنها اعتبار و ارزش قانونی خود را از دست می دهد.

هزینه های اصلی ثبت برند

یک سری از هزینه های برند اصلی هستند، همه متقاضیان چه آنهایی که خود برای انجام امور ثبتی اقدام می کنند و چه افرادی که وکیل قانونی ثبت برند دارند هزینه های زیر را باید برای ثبت برند پرداخت نمایند.

  • حق الثبت: این مبلغ به ازای هر طبقه کالا یا خدماتی که می‌خواهید برای آن برند ثبت کنید، پرداخت می‌ شود. حق الثبت برای اشخاص حقیقی و برای اشخاص حقوقی متفاوت است.
  • هزینه چاپ آگهی: پس از ثبت برند، باید دو آگهی در روزنامه رسمی کشور چاپ شود. هزینه چاپ آگهی به تعداد سطرها و رنگی یا سیاه و سفید بودن آن بستگی دارد که در زمان پرداخت آن قیمت آن به طور دقیق مشخص می شود.
  • هزینه های جانبی: هزینه هایی مانند حق الوکاله وکیل، هزینه ترجمه مدارک و … نیز به هزینه های ثبت برند اضافه می شود.

راهکارهایی برای کاهش هزینه ثبت برند

  • انتخاب طبقات کالایی یا خدماتی به درستی: فقط برای طبقاتی که واقعاً به آنها نیاز دارید، برند ثبت کنید. یکی از اصلی ترین موارد که باعث افزایش قیمت ثبتی می شود تعداد طبقاتی است که انتخاب می کنید.
  • استفاده از وکیل مجرب: یک وکیل مجرب می تواند به شما در انتخاب طبقات مناسب و تکمیل صحیح مدارک کمک کند و از بروز مشکلاتی که منجر به افزایش هزینه ها می شود، جلوگیری کند.
  • ثبت برند به صورت الکترونیکی: ثبت برند به صورت الکترونیکی از طریق سامانه اداره مالکیت صنعتی، انجام می شود و که در طی هر مرحله از درگاه سامانه مالکیت صنعتی باید پرداخت هزینه را انجام دهید بنابراین در صورت خطا مجدد باید هزینه پرداخت کنید.
  • دقت در تکمیل اظهارنامه: مهمترین مرحله برای ثبت برند مرحله تکمیل اظهارنامه است و هزینه بردار ترین آن البته نیز می باشد. اگر اظهارنامه شما رد شود یا درخواست شما مورد تایید قرار نگیرد مجدد باید درخواست ثبت اظهارنامه تکمیل کنید و هزینه مربوط به ثبت اظهارنامه برند را پرداخت کنید.

جمع بندی:

هزینه ثبت برند در سال 1403 به عوامل مختلفی مانند تعداد طبقات کالایی یا خدماتی، نوع علامت تجاری و نحوه ثبت (حضوری یا الکترونیکی) بستگی دارد. با انتخاب طبقات مناسب، استفاده از وکیل مجرب ایلیا ثبت و ثبت برند به صورت الکترونیکی می توانید هزینه های خود را به طور قابل توجهی کاهش دهید.

داشتن وکیل و کارشناس ارشد ثبتی در کاهش هزینه به دلیل رد درخواست توسط اداره مالکیت صنعتی به موجب نقص در تکمیل اظهارنامه می باشد.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  +  72  =  80