بلاگ

ثبت شرکت با مسئولیت محدود با بهترین قیمت

ثبت شرکت با مسئولیت محدود چیست ؟ اگر این سوال شما هم است پیشنهاد می کنیم این مطلب را تا پایان دنبال کنید. یکی از شرکت های تجاری در موضوع ماده 20 قانون تجارت، شرکت با مسئولیت محدود است که این شرکت بر اساس شرایط و قواعد و مقررات اختصاصی ثبت و اداره می شود.

وقتی در جستجوی مطلبی برای ثبت شرکت با مسئولیت محدود هستید بیش از هر چیز باید از خودتان سوالاتی داشته باشید و بعد از مطالع مطالب آن اقدام به پاسخ نمایید. اینکه چرا می خواهید شرکت ثبت کنید؟ امتیاز ثبت شرکت با مسئولیت محدود چیست؟ بهترین زمان برای ثبت شرکت چه زمانی است؟ آیا می توان با ثبت شرکت با مسئولیت محدود از تسهیلات خاصی برخوردار شد؟ جواب تمام این سوالات را دریافت خواهید کرد فقط کافی است با ما در ادامه همراه باشید.

قوانین ثبت شرکت با مسئولیت محدود

قانون ثبت شرکت برای شرکت های با مسئولیت محدود شامل حداقل های لازم برای ثبت این شرکت و نیز شرایط اداره ثبت شرکت با مسئولیت محدود و میزان مسئولیت اعضاء این شرکت می باشد.

برای ثبت این شرکت لازم است حداقل دو شریک وجود داشته باشد که حداقل یک میلیون ریال سرمایه تحت نام مخصوص قابل ثبت است. روند قانونی ثبت شرکت با مسئولیت محدود باید در اداره ثبت شرکت ها طی شود تا نسبت به آن آگهی ثبت شرکت در خصوص آن صادر شود.

قوانین ثبت شرکت با مسئولیت محدود
قوانین ثبت شرکت با مسئولیت محدود

در شرکت با مسئولیت محدود مسئولیت شرکت به عهده مدیر عامل می باشد و دارندگان حق امضاء مسئولیت تصمیم های اخذ شده در شرکت را دارند و نهایت هر شریک به میزان سهم الشرکه ای در شرکت دارد در شرکت مسئولیت دارد. این مبلغ نیز ابتدا به مدیر عامل شرکت باید داده شود.

روش آسان ثبت شرکت با مسئولیت محدود

بهترین نوع شرکت تجاری که در سریع ترین زمان ثبت می شود و کمترین مسئولیت را برای موسسین آن دارد شرکت با مسئولیت محدود است. ثبت شرکت به صورت اینترنتی انجام می شود و باید درخواست ثبت شرکت را در سامانه ثبت شرکت ها تکمیل کنید.

آسان ترین روش برای ثبت شرکت این است که با افرادی که در این زمینه تجربه و تخصص دارند مراجعه نمایید. زیرا درخواست ها در سامانه ثبت شرکت ها اگر اشتباه ثبت شود یا ناقص وارد شود امکان ویرایش در زمان ثبت شرکت وجود ندارد و باید بعد از ثبت شرکت طی صورتجلسه تغییرات موارد مربوطه را انجام دهید.

شرایط ثبت شرکت با مسئولیت محدود

برخی از شرایط ثبت شرکت برای ثبت هر نوع شرکتی وجود دارد و برخی از شرایط نیز برای ثبت شرکت با مسئولیت محدود تعیین شده است. اگر تصمیم به ثبت این شرکت گرفته اید باید موارد زیر را در نظر داشته باشید.

  • اعضاء شرکت باید حداقل دو نفر باشند.
  • شرکت را می توانید تک مدیریتی ثبت کنید و از این رو یک شخص تمام مسئولیت مدیریتی شرکت را می تواند بر عهده بگیرد یا اینکه تقسیم سمت داشته باشید.
  • شرکت با مسئولیت محدود باید تحت نام مخصوص به ثبت برسد.
  • اعضاء شرکت باید فاقد سوء پیشینه کیفری باشند.
  • مدیران شرکت نباید استخدام دولت باشند.
  • مسئولیت اعضاء بر اساس میزان مبلغ سهم الشرکه است.
  • سرمایه شرکت نباید از یک میلیون ریال کمتر باشد.
  • انتخاب مدیران را می توانید از شرکاء یا خارج از شرکاء داشته باشید.
  • شرکت باید تحت اساسنامه و اوراق مخصوص تنظیم و ثبت شود.

سرمایه شرکت با مسئولیت محدود

همان طور که پیش از این نیز اشاره داشتیم حداقل سرمایه شرکت با مسئولیت محدود یک میلیون ریال است. سرمایه شرکت می تواند نقدی یا غیر نقدی باشد. سرمایه شرکت برای راه اندازی شرکت، بر اساس توافق شرکا تعیین می شود. اگر بخشی از سرمایه شرکت شامل تجهیزات و وسایل باشد لازم است قیمت گذاری این وسایل و تجهیزات صورت گیرد؛ این قیمت گذاری توسط کارشناس دادگستری انجام می شود و معادل قیمت نقد باید در سامانه وارد شود.

مزایا و معایب ثبت شرکت با مسئولیت محدود
مزایا ثبت شرکت با مسئولیت محدود

مزایا و معایب ثبت شرکت با مسئولیت محدود

مزایایی که برای ثبت شرکت با مسئولیت محدود باید بدانید:

  • با ثبت شرکت محدود امکان شرکت در مناقصدات و مزایدات دولتی و خصوصی را خواهید داشت.
  • به عنوان شخصیت حقوقی شناخته می شوید.
  • تداوم کسب و کار به وجود اشخاص وابسته نخواهد بود.
  • اطلاعات در سامانه ثبت شرکت ها ثبت می شود و قابل استعلام است.
  • اعتبار قانونی بیشتری برای همکاری با سایر شرکت ها خواهید داشت.
  • مسئولیت و میزان مسئولیت شرکاء در شرکت کاملاً مشخص است.

معایبی که برای ثبت شرکت وجود دارد عبارت است از:

معایب ثبت شرکت بسته به عدم اطلاع و آگاهی اعضاء بستگی دارد اگر از میزان مسئولیت و قواعد ثبتی شرکت ها آشنایی نداشته باشید نمی توانید شرکت موفقی را اداره کنید که این موضوع نیز با دریافت برخی از مشاوره های ثبتی قابل حل می باشد. بنابراین نمی توان معایبی به آن صورت برای شرکت با مسئولیت محدود تعیین کرد.

مدت زمان ثبت شرکت با مسئولیت محدود

همان طور که می دانید در ارگان های دولتی زمان مشخصی برای رسیدگی به پرونده ها در نظر گرفته نمی شود. از زمانی که شما اطلاعات را در سامانه ثبت نهایی می کنید طی 72 ساعت اسم شرکت تعیین خواهد شد. از تاریخی که مدارک را به اداره ثبت شرکت ها پست می کنید طی 14 روز کاری نتیجه ثبت شرکت صادر خواهد شد.

مدارک لازم برای ثبت شرکت با مسئولیت محدود

زمانی که ثبت نهایی در سامانه انجام می شود صفحه ای نمایش داده می شود که از شما می خواهد مدارک زیر را طی دو نسخه تهیه کنید و به اداره ثبت شرکت های مرکز مورد نظر ارسال نمایید.

  • صورتجلسه مجمع عمومی موسسین
  • کپی شناسنامه و کارت ملی همه موسسین
  • صورتجلسه هیئت مدیره
  • اساسنامه
  • تقاضانامه
  • شرکت نامه
  • در صورتی که موضوع شرکت نیاز به ارائه مجوز داشته باشد مجوز نیز در سامانه عنوان می شود.
  • در صورت داشتن وکیل ارائه وکالت نامه نیز الزامی است.

نکته مهم در خصوص شرکاء و اعضاء شرکت این است که باید همگی دارای ثبت نام در سامانه ثنا باشند و شماره موبایل به نام ارائه دهند.

نقش هیئت نظارت در شرکت با مسئولیت محدود

در صورتی که شرکت با مسئولیت محدود با اعضاء بیش از 12 نفر تشکیل می شود. هیئتی سه نفره تحت عنوان هیئت نظارت تشکیل می شود. انتخاب اعضاء هیئت نظار می تواند از بین شرکاء یا خارج از آن باشد اما نمی توان افرادی که در هیئت مدیره هستند یا دارای سمت در شرکت هستند را به عنوان هیئت نظار انتخاب نمود. وظایفی که این هیئت به عهده دارد به شرح زیر می باشد.

  • وظیفه بررسی پرداختی های سرمایه اعم از نقد و غیر نقد به مدیر عامل را برعهده دارد.
  • باید بر میزان ارزش غیر نقدی سرمایه در شرکت نامه نظارت داشته باشد.
  • سالی یک بار این هیئت وظیفه دعوت اعضاء به مجمع عمومی را بر عهده دارد.
  • یکی از مهمترین وظایف هیئت نظارت بررسی حساب های مالی شرکت به صورت سالانه است و باید تمام اسناد و صندوق را بررسی کنند و در این رابطه گزارشی را به مجمع عمومی ارائه دهند. در صورتی که ایرادی در حساب های مالی شرکت وجود داشته باشد باید هیئت نظارت آن را در گزارش قید کند و شرکا نیز طی 15 روز قبل از اینکه جلسه مجمع تشکیل شود می توانند این گزارش را دریافت و مطالعه نمایند.

مراحل ثبت شرکت با مسئولیت محدود

ثبت شرکت با مسئولیت محدود دارای سه مرحله می باشد. مرحله اول تشکیل شرکاء و تکمیل مدارک است. مرحله دوم ثبت اینترنتی شرکت می باشد و مرحله نهایی پست مدارک و پیگیری درخواست تا صدور آگهی ثبت شرکت می باشد.

تکمیل مدارک

پیش از این مدارک لازم برای ثبت شرکت با مسئولیت محدود را عنوان کردیم که این مدارک بر اساس شرایطی که پیش از این خواندید باید تکمیل گردد.

مراحل ثبت اینترنتی شرکت با مسئولیت محدود

در ثبت اینترنتی شرکت لازم است وارد سایت ثبت شرکت ها شوید. این سامانه خدمات مختلفی را ارائه می دهد که در صفحه اصلی سامانه قید شده است که یکی از این خدمات تاسیس شخصیت حقوقی است از بین شرکت هایی معرفی شده باید عنوان شرکت با مسئولیت محدود را انتخاب کنید و در هر گام اطلاعاتی که از شما خواسته شده را تکمیل کنید (توجه داشته باشید شماره پیگیری که در بالای سامانه درج شده است برای پیگیری های بعدی لازم است.) و بعد از تکمیل تمام اطلاعات ثبت نهایی را انجام دهید.

هزینه ثبت شرکت با مسئولیت محدود

هزینه ها بر اساس آخرین تعرفه ها با توجه به تعداد شرکاء و مبلغ سرماییه تعیین خواهد شد. برای اطلاع از هزینه کارشناسان ایلیا ثبت پاسخگوی شما هستند. صفر تا صد خدمات ثبتی را با حداقل مبلغ حق الوکاله در بین موسسات ثبتی توسط این مجموعه انجام دهید.

نکات کلیدی در ثبت شرکت با مسئولیت محدود
نکات ثبت شرکت با مسئولیت محدود

نکات کلیدی در ثبت شرکت با مسئولیت محدود

  1. شرکت های با مسئولیت محدود سهام ندارند بلکه سرمایه شرکت تحت عنوان مبلغ سهم الشرکه بین شرکاء تقسیم می شود.
  2. حداقل افرادی که می توانند شرکت با مسئولیت محدود را ثبت کنند دو نفر است.
  3. هر یک از شرکاء با توجه به مبلغ سهم الشرکه ای که در شرکت تعهد کرده اند از سود و زیان شرکت برخوردار می شوند.
  4. در شرکت های با مسئولیت محدود نقل و انتقال سهم الشرکه بر اساس سند صلح و طی برگذاری مجمع عمومی فوق العاده صورت می گیرد.
  5. عنوان شرکت با مسئولیت محدود در زمان فعالیت شرکت ضروری است در غیر این صورت شرکت تضامنی تلقی خواهد شد و مسئولیت شخص یا اشخاص به صورت تضامنی خواهد بود.
  6. اگر در اسم شرکت اسم شخص یا اشخاص عنوان شود باز هم مسئولیت جنبه تضامنی برای شخص یا اشخاص به دنبال خواهد داشت.

نمونه اساسنامه شرکت با مسئولیت محدود

ماده 1: نام و نوع شخصیت حقوقی شرکت ………………….. با مسئولیت محدود

ماده 2: موضوع فعالیت شرکت …………………………………………………………

ماده 4: سرمایه شخصیت حقوقی ……………………

ماده 5: مدت شرکت از تاریخ ثبت به مدت نا محدود

ماده 6: تابعیت شرکت ……………..

ماده 7: سال مالی شرکت ……………………………………………………………..

ماده 8: دعوت برای تشکیل مجامع عمومی توسط هر یک از اعضاء هیئت مدیره یا مدیر عامل و یا احدی از شرکاء به وسیله دعوتنامه  کتبی و یا درج آگهی در یکی از جراید کثیرالانتشار بعمل خواهد آمد. فاصله بین دعوت تا تشکیل مجمع حداقل ده روز و حداکثر 40 روز خواهد بود.

در ماده 9 اساسنامه نیز وظایف مجمع عمومی عادی و عادی به صورت فوق العاده عنوان می شود. ماده 10 نیز وظایف مجمع عمومی فوق العاده را عنوان خواهد کرد.

سایر مفاد اساسنامه نیز بر اساس شرایطی که شرکاء در نظر می گیرند باید تنظیم شود.

جمع بندی نهایی: این مطلب می تواند فرصتی برای همه افرادی باشد که می خواهند شرکت تجاری داشته باشند ولی از مسئولیت و شرایط و مقررات تجاری هراس دارند. پیشنهاد می کنیم حتماً امتیاز مشاوره رایگان ایلیا ثبت را دریافت کنید و قبل از هر چیزی با توجه به کسب و کاری که می خواهید راه اندازی کنید شرایط سایر شرکت های تجاری را نیز بدانید.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5  +  3  =