بلاگ

ثبت شرکت پیمانکاری فوری و ارزان

ثبت شرکت پیمانکاری یکی از انواع شرکت های تجاری است که طبق قاعده و مقررات خاصی قابل ثبت می باشد. شرکت ها انواع مختلفی دارند که در بین آنها شرکت های پیمانکاری در موضوعات مختلف پیمانکاری قابل ثبت است.

برای اینکه بتوانید با شرکت ها و سازمان های بزرگ همکاری داشته باشید و قرارداد هایی با مبالغ بالا دریافت کنید ثبت شرکت پیمانکاری برای اشخاصی که در این زمینه فعالیت دارند اهمیت به سزایی خواهد داشت. از آنجایی که باید بر اساس قاعده و قانون خاصی اقدام به ثبت شرکت پیمانکاری کنید لازم است به ادامه این مطلب توجه داشته باشید.

شرایط ثبت شرکت پیمانکاری

برای ثبت شرکت پیمانکاری لازم است از حداقل شرایط تاسیس شرکت مطلع باشید و برای ثبت درخواست ثبت شرکت این حداقل ها را رعایت کنید.

با توجه به اینکه قانون تجارت موضوعات مختلفی را در تاسیس شرکت های تجاری در نظر گرفته است و در بیشتر موارد دست سهامدارن و شرکاء را در توافقات ما بین شرکاء باز گذاشته است اما قوانینی را نیز تعیین کرده است که نمی توانید بر خلاف این قواعد و شرایط برای ثبت شرکت پیمانکاری در نظر بگیرید.

شرایط ثبت شرکت پیمانکاری
شرایط ثبت شرکت پیمانکاری
  • حداقل شرکاء شرکت باید دو شخص باشد.
  • سرمایه حداقلی با توجه به نوع شرکت های تجاری متفاوت است و نمی توان بر خلاف مبلغ حداقلی توافقی داشته باشید.
  • شرکت باید دارای هیئت مدیره باشد که برخی از شرکت ها شرایط تعدادی برای حداقل اعضاء هیئت مدیره دارند.
  • سرمایه غیر نقدی شرکت باید معدل سازی نقدی آن توسط کارشناس دادگستری انجام شود.
  • اسم شرکت باید منحصر به فرد باشد و نمی توانید اسم تکراری برای شرکت انتخاب کنید.
  • توجه داشته باشید اشخاصی که استخدام دولت هستند یا دارای سوء پیشینه کیفری هستند نمی توانند در شرکت سمت داشته باشند.
  • همه شرکاء شرکت باید دارای ثبت نام ثنا باشند.
  • ارائه شماره موبایل به نام برای ثبت شرکت ضروری است.

ثبت انواع شرکت های پیمانکاری

شرکت های پیمانکاری انواع مختلفی دارند و هر یک خدمات مخصوصی ارائه می دهند که هر یک از این خدمات اختصاصی می باشد. البته می توانید شرکت پیمانکاری را در چند دسته بندی ثبت کنید.

  • پیمانکاری ساختمان
  • پیمانکاری راه و ترابری
  • صنعت و معدن
  • تاسیسات و تجهیزات
  • کشاورزی
  • آب
  • ارتباطات
  • پیمانکاری نفت و گاز
  • مرمت آثار باستانی
  • کاوش های زمینی

شما می توانید در هر یکی از شاخه های عنوان شده اقدام به ثبت شرکت پیمانکاری کنید اما در بین این برخی موضوعات به دلیل داشتن بازار کار مناسب تقاضای بالاتری برای ثبت شرکت دارند.

ثبت شرکت پیمانکاری ساختمان

در زمینه های ساخت و ساز و مصالح ساختمانی و خدمات و محصولات پیمانکاری در زمینه های ساختمانی می توانید موضوعاتی که تحت فعالیت های شما می باشد را اضافه کنید.

مثلاً موضوع شرکت پیمانکاری باید در اساسنامه قید گردد. موضوعاتی که عبارت است از؛ محاسبه و اجرا و نظارت امور پیمانکاری مربوط به ابنیه و ساخت ساختمان ها اعم از چوبی، سنگی، بتنی و فلزی، ساخت واحد های مسکونی و غیر مسکونی، واردات و صادارت مصالح ساختمانی و قطعات پیش ساخته، طرح و اجرای دکوراسیون داخلی و …. از موضوعاتی است که در زمینه ساختمانی می توانید در اساسنامه عنوان کنید.

شرایط ثبت شرکت پیمانکاری عمرانی
شرایط ثبت شرکت پیمانکاری عمرانی

شرایط ثبت شرکت پیمانکاری عمرانی

بیشتر شرکت های پیمانکاری در زمینه عمرانی ثبت می شوند زیرا پیمانکاری در زمینه عمرانی تقریباً تمام موضوعات مربوط به انواع شرکت های پیمانکاری را شامل می شود و می توانید بر اساس آن اقدام به ثبت شرکت پیمانکاری نمایید. یعنی شما می توانید هم زمان موضوعات مختلفی اعم از ساختمانی، راه و شهر سازی، معدنی و آب یا سایر موضوعات مختلف را در دسته بندی شرکت پیمانکاری عمرانی جای دهید.

در واقع هر فعالیت پیمانکاری عمرانی محسوب می شود و عمران شاخه ای عمومی برای انواع شرکت های پیمانکاری محسوب می شود.

لزوم ثبت شرکت پیمانکاری

ثبت شرکت پیمانکاری باعث ایجاد شخصیت حقوقی می شود. بیشتر شرکت ها و سازمان های خصوصی و دولتی تنها مجاز به همکاری با اشخاص حقوقی هستند و تا زمانی که شرکت های تجاری فعال وجود دارند با اشخاص همکاری نمی کنند. بنابراین با ثبت شرکت پیمانکاری فرصت های همکاری بیشتری به دست می آورید که می توانید از آن استفاده کنید.

اخذ برخی تسهیلات برای اشخاص راحت تر انجام می شود و بودجه هایی برای اشخاص حقوقی در زمینه های مختلف در نظر گرفته می شود که می توانید با ثبت شرکت از این تسهیلات برخوردار شوید.

بیشتر پروژه های پیمانکاری از طریق مناقصه و مزایده واگذار می شود که شرکت در آنها فقط برای شرکت ها امکان پذیر است.

اخذ گرید که امتیازی برای شرکت های پیمانکاری است به اشخاص حقیقی داده نمی شود. امتیاز هایی فراوانی برای ثبت شرکت پیمانکاری وجود دارد که لزوم ثبت آن را ایجاد می کند. اگر تا کنون برای ثبت شرکت پیمانکاری تعلل کرده اید تنها از رقبا خود فاصله گرفته اید.

شرایط لازم برای ثبت شرکت پیمانکاری با مسئولیت محدود

ثبت شرکت در اداره ثبت شرکت ها انجام می شود این اداره تنها سازمانی است که ثبت شرکت در این سازمان باید در دسته بندی هایی که در قانون تجارت تعیین شده است انجام شود. شرکت با مسئولیت محدود یکی از این شرکت ها است که حداقل دو نفر با اشتراک سرمایه که نباید از یک میلیون ریال این سرمایه کمتر باشد با موضوعات مختلف پیمانکاری می توانند اقدام به ثبت آن کنند.

در ثبت شرکت پیمانکاری با مسئولیت محدود شرکاء با تعیین سهم الشرکه در برابر سود و زیان شرکت مسئول هستند. این شرکت با تسلیم کل سرمایه در ابتدا به مدیر عامل تاسیس می شود. شرکت با مسئولیت محدود را می توانید تک مدیریتی نیز ثبت کنید. در بین شرکت های تجاری این شرکت از پایین ترین مسئولیت برای شرکاء برخوردار است.

مدارک لازم برای ثبت شرکت پیمانکاری با مسئولیت محدود

برای اینکه درخواست شما جهت ثبت شرکت با مسئولیت محدود منجر به صدور آگهی تاسیس شود، باید بعد از ثبت نام در سامانه مدارک زیر را در دو نسخه به اداره ثبت شرکت ها و موسسات غیر تجاری محلی که واحد ثبت شرکت ها در حوزه آن وجود دارد پست نمایید.

  • همه شرکاء باید رونوشت اسناد هویتی خود را ارائه دهند.
  • اساسنامه / شرکت نامه / تقاضا نامه باید تنظیم و در دو نسخه به امضاء شرکاء برسد.
  • فرم تایید نام شرکت
  • ثبت نام ثنا همه اعضاء
  • شماره تماس به نام
  • صورتجلسات ثبتی که شامل صورتجلسه مجمع عمومی موسسین و صورتجلسه هیئت مدیره می شود نیز باید در دو نسخه ارائه شود.
  • وکالت نامه در صورت داشتن وکیل

شرایط لازم برای ثبت شرکت پیمانکاری سهامی خاص

درست است که در قانون تجارت ماهیت شرکت سهامی بازرگانی معرفی شده است اما بهترین نوع شرکت در امور پیمانکاری شرکت سهامی خاص می باشد. تاسیس شرکت سهامی خاص منوط به این است که حداقل سه نفر را به عنوان سهامدار و هیئت مدیره انتخاب کنید. هیئت مدیره این شرکت حتماً باید در این شرکت سهامدار باشند.

سرمایه شرکت سهامی خاص تحت عنوان سهام بین شرکاء تقسیم می شود و هر یک از شرکاء با توجه به سهامی که دارد مسئولیت در مقابل طلب های شرکت دارد. در این نوع شرکت 35 درصد از سرمایه باید قبل از ثبت در حسابی به نام شرکت در شرف تاسیس بلوکه شود. شرکت سهامی خاص را با برگذاری مجمع عمومی موسسین و حضور سهامداران می توان تاسیس کرد البته باید روند قانونی آن نیز در اداره ثبت شرکت ها پیش رود و نسبت به آن آگهی تاسیس صادر شود.

مدارک لازم برای ثبت شرکت پیمانکاری سهامی خاص

مدارکی که برای ثبت شرکت پیمانکاری باید به اداره ثبت شرکت ها پست نمایید به شرح زیر می باشد این مدارک در دو نسخه و به اداره ای که در محل مرکز شرکت فعالیت دارد باید ارسال نمایید.

  • دو نسخه صورتجلسه مجمع عمومی موسسین و هیئت مدیره
  • کپی مدارک هویتی سهامداران
  • اساسنامه/ اظهارنامه در دو نسخه
  • فیش واریزی بانکی
  • فرم تایید نام شرکت
  • ثبت نام ثنا همه اعضاء
  • شماره تماس به نام
  • وکالت نامه
مراحل ثبت شرکت پیمانکاری
مراحل ثبت شرکت پیمانکاری

مراحل ثبت شرکت پیمانکاری

  1. ابتدا باید تعداد اعضاء/ موضوع/ اسامی انتخابی/ انتخاب هیئت مدیره و تکمیل مدارک را انجام دهید.
  2. به سامانه ثبت شرکت ها وارد شوید و در قسمت تاسیس شخصیت حقوقی مراحل سامانه ای ثبت شرکت را انجام دهید.
  3. بعد از ثبت نهایی طی 72 ساعت اسم شرکت صادر خواهد شد.
  4. جهت افتتاح حساب و تکمیل مدارک ثبت شرکت اقدام کنید.
  5. مدارک مورد نظر را به اداره ثبت شرکت ها و موسسات غیر تجاری پست کنید.
  6. با شماره پیگیری مجدداً پرونده را پیگیری نمایید حدوداً بین 14 روز نتیجه کارشناسی به شماره پیگیری ارسال می شود.
  7. پیش نویس آگهی ثبت شرکت پیمانکاری را دریافت کنید و جهت دریافت اصل مدارک به اداره مربوطه مراجعه نمایید.
  8. در نهایت باید آگهی صادر شده را در روزنامه رسمی کشور انتشار دهید.

هزینه ثبت شرکت پیمانکاری

تعرفه های ثبت شرکت پیمانکاری را به صورت تلفنی یا از طریق چت آنلاین می توانید از متخصصان ما در ایلیا ثبت بپرسید. هزینه ها با توجه به نوع شرکت و میزان سرمایه تعیین می شود و حق ثبت های شرکت ها بر اساس موارد مختلف فرق دارد.

انتخاب نام شرکت های پیمانکاری

عنوان پیمانکاری در نام شرکت عام محسوب می شود و لازم نیست از این عنوان در ثبت اسم شرکت استفاده کنید. اسم شرکت باید حداقل سه سیلاب باشد. شما پنج حق اولویت برای ثبت اسم دارید که می توانید در زمان ثبت نام اینترنتی اسامی را بر اساس اولویت وارد کنید.

اسم شرکت باید حداقل از یک ترکیب اسم خاص استفاده شده باشد. استفاده از اسامی تکراری که قبلاً برای شرکت های دیگر ثبت شده اند ممنوع است. همچنین باید حداقل دو کلمه ما بین اسمی که انتخاب می کنید و اسامی که قبلاً ثبت شده است تفاوت وجود داشته باشد.

سخن آخر: لازم به ذکر است شرکت پیمانکاری نوعی شرکت در قالب های شرکت های تجاری نیست بلکه شرکتی است که با موضوع پیمانکاری در یکی از دسته های شرکت های تجاری قابل ثبت است. بر اساس شرایط و اهدافی که برای ثبت شرکت دارید پیشنهاد می کنم حتماً مشاوره رایگان ایلیا ثبت را دریافت کنید و با برجسته ترین کارشناسان حوزه ثبتی گفتگو داشته باشید.

 

 

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  +  19  =  26