بلاگ

صفر تا صد روند ثبت شرکت بازرگانی

در میان شرکت های قابل ثبت در ایران نوع بازرگانی آن، متقاضیان زیادی را برای ثبت شرکت بازرگانی راهی اداره ثبت شرکت ها می کند. در این میان سوالات بسیاری، از جمله؛ مدارک و مراحل ثبت این نوع شرکت ها به میان می آید که در متن زیر سعی شده به تمامی آن ها پاسخ داده شود.

باید بدانید هر اقدامی برای ثبت شرکت بازرگانی دارای هزینه جداگانه است که تخمین زدن آنها مستلزم داشتن تبهر و تجربه است که موسسه ایلیا ثبت با بهره گیری از تجارب و تخصص خود راهنمای مناسب تجار و بازرگانان عزیز خواهد بود.

ماهیت کلی شرکت بازرگانی چیست ؟

با توجه به نامی که این شرکت ها به خود گرفته اند می توان فهمید که دارای فعالیت تجاری هستند و این امر جزو لاینفک فعالیت های این نوع شرکتها است. کسب و کارهایی که در ادامه به آن می پردازیم را بدون شک می توان جزو فعالیت های شرکت تجاری یا بازرگانی دانست که پیشنهاد می شود با ما تا انتهای مقاله همراه باشید.

ماهیت کلی شرکت بازرگانی چیست ؟
ماهیت کلی شرکت بازرگانی

 

تا علاوه بر افزودن اطلاعات خود در زمینه ثبت شرکت های بازرگانی به راحتی بتوانید کسب و کارتان را رونق بخشیده و قرارداد های کلان را با شرکت های بزرگ از راه ثبت شرکت بازرگانی منعقد کنید. زیرا ثبت شرکت تنها راه برای قانونی بودن تجارت شماست که هویت شما با آن به مشتریان نشان داده می شود و باعث اعتماد هر چه بیشتر آن ها به تجارتتان خواهد شد.

موضوع فعالیت شرکت بازرگانی

  • شرکت هایی که دارای فعالیت هایی مانند تشکیل و شرکت در همایش های داخلی و خارجی را اعمال می کنند.
  • دریافت مجوزهای فعالیت و امکان اعطای نمایندگی به منظور شرکت در همایش ها و سمینارهای خاص
  • امکان مبادلات و خرید و فروش کالاها
  • عرضه کالاهای خاص
  • توانایی انجام مبادلات صادرات و واردات برای کالاهای نیازمند به مجوز

انواع قالب های ثبتی شرکت بازرگانی

شرکتهای بازرگانی یا همان تجاری در قوانین ایران به 7 نوع ظبقه بندی می شوند که در ادامه آن ها را بازگو می کنیم:

  • شرکت های با مسئولیت محدود
  • شرکت های سهامی خاص و سهامی عام
  • شرکتهای تضامنی
  • شرکت های تعاونی
  • شرکت های مختلظ سهامی
  • شرکتهای نسبی
  • شرکتهای مختلظ غیرسهامی

انتخاب هر کدام از انواع قالب های شرکت بازرگانی باید بر اساس نیاز و توافق شرکا انجام گیرد که بتوانند در آینده بر اساس اهدافی که در سر دارند همسو با یکدیگر فعالیت بازرگانی را به سرانجام رسانند.

اگر هنوز برای انتخاب نوع شرکت خود سردرگم هستید ما این مژده را به شما عزیزان خواهیم داد که تنها در یک جلسه و برآورد نیاز های شما و اهدافتان سود آور ترین و در شأن ترین نوع شرکت را برای شما انتخاب می کنیم تا آینده ای رویایی و بدون ضرر را پیش روی خود داشته باشید.

به منظور رسیدن به اهداف خود با موسسه ثبت ایلیا با شماره های مندرج در همین صفحه و یا بخش مشاوره آنی سایت با وکلای حقوقی در ارتباط باشید.

مدارک ثبت شرکت بازرگانی

مدارکی که باید به اداره ثبت شرکتها به منظور ثبت شرکت بازرگانی ارائه دهید بر اساس نوع شرکت متفاوت می باشد؛ اما آنچه که در تمامی شرکت ها یکسان است شامل مدارک شناسایی شرکاء، محل شرکت و نام متناسب و جدید برای شرکت است. در صورت تمایل به اطلاعات بیشتر بر اساس نوع شرکت تجاری خود با ما تماس بگیرید.

ابتدایی ترین امر برای ثبت شرکت بازرگانی

با تعیین موضوع فعالیت شرکت می توانید اولین گام برای ثبت شرکت بازرگانی را طی کنید. سپس با کسب اطلاعات قانونی شرکت های تجاری نوع شرکت را از میان 7 قالب قابل ثبت انتخاب کنید.

اغلب اوقات شرکت های بازرگانی بر اساس آمار هایی که گرفته شده در قالب سهامی خاص و مسئولیت محدود به ثبت می رسند و روزانه بازرگانان زیادی با ارائه مدارک مرتبط با ثبت در ادارات مربوطه اقدامات لازم را برای تحقق رویاهای خود در زمره قوانین انجام می دهند.

شرایط ثبت شرکت بازرگانی

  • تسلیم اظهارنامه مرتبط با شرکت
  • عدم ورشکستگی متقاضیان
  • انتخاب نام خاص و مناسب برای شرکت
  • تنظیم اساسنامه شرکت
  • تدارک محلی برای تاسیس شرکت بازرگانی در فضایی تجاری
  • ارائه دفاتر تجاری در موعد مقرر
  • توجه به مدارک شناسایی شرکا
  • تعیین موضوع فعالیت شرکت بازرگانی
  • تسلیم مدارک مرتبط با ثبت شرکت که ان را می توانید از کارشناسان حقوقی بخواهید.

انتخاب نام مناسب برای شرکت بازرگانی

برای انتخاب اسم مناسب شرکت باید توجه کافی داشته باشید؛ زیرا تا مدت ها باید در قالب همان نام فعالیت کنید پس نام شرکت را باید با مسمی و معنی خاص که به حرفه شما مرتبط باشد برگزینید زیرا کوتاهی در این امر باعث دلزدگی پس از چند مدت از فعالیت شما خواهد شد.

از این رو ما در موسسه ایلیا ثبت راهنمای دقیق و مشاوری تخصصی به پاس همراهی شما ارائه می دهیم تا بر اساس موضوع فعالیت شرکت اسمی در خور و مناسب با حیطه تجارت شما پیشنهاد کنیم. در ادامه بعضی از شروط مهم انتخاب نام شرکت بازرگانی را ارائه می کنیم که کمک شایانی به شما برای تصمیم گیری خواهد کرد همراهمان باشید.

انتخاب نام های تجاری باید بر اساس فعالیت تان باشد و به راحتی بتوان زمینه های تبلیغات و برندسازی را با آن ادامه و به صورت تخصصی آن را به اطلاع عموم رساند. برای انتخاب نام به نکات زیر توجه کنید:

  • عدم انتخاب نام های لاتین و ریشه ای غیر فارسی
  • انتخاب نام همسو با فرهنگ و موازین کشور
  • در صورت انتخاب نام لاتین ارائه کارت بازرگانی از اتاق بازرگانی الزامی است.
  • عدم انتخاب نامی که از قبل به ثبت رسیده است.
  • انتخاب نام با سه سیلاب یا بیشتر
  • عدم محاسبه نام گذاری کلماتی مانند: حقوقی، ساختمانی ، تجاری و … که جزو سیلاب نیستند.

توجه کنید در صورت عدم رعایت موارد فوق نام انتخابی برای شرکت بازرگانی، از سوی اداره ثبت شرکتها قابل ثبت نبوده و کار ثبت شرکت شما را با وقفه و هدر رفت زمان مواجه می سازد پس پیشنهاد می کنیم در خصوص انتخاب نام شرکت با تیم حقوقی ایلیا ثبت در ارتباط باشید.

مزیت ثبت شرکت بازرگانی

برای درک بهتر و جامع از مزیت ثبت شرکت بازرگانی باید اینگونه بیان کنیم ثبت شرکت به فعالیت و قرارداد های منعقده شرکتها اعتبار می بخشد همچنین شرکای شرکت ها بر اساس قوانین و متن اساسنامه تنظیم شده می توانند مشمول سود یا زیان شرکت شوند که خود نشان از قوانین مندرج در این شرکت ها می باشد.

یک شرکت بازرگانی با داشتن کارت بازرگانی و برند سازی بین المللی قادر خواهد بود کالاهای خود را به کشورهای دیگر ارسال و در آنجا به فروش رسانند تا هر زمان مصرف کنندگان تمایل داشتند آن را تهیه کنند.

چگونه شرکت بازرگانی را ثبت کنیم

برای ثبت شرکت های بازرگانی به دو صورت می توان اقدام کرد، درادامه دو روش ثبت شرکت را به شما خواهیم گفت تا راهنمای شما برای تصمیم گیری باشد.

در اولین گام و تخصصی ترین روش شما با مشاوران و کارشناسان مجرب در ارتباط خواهید بود و تنها با ارائه مدارک شرکا و محل شرکت دیگر گام ها را به کاردان می سپارید و از تخصص چندین ساله وکلای حقوقی بهره می برید که این امر خود زمان و هزینه ثبتی را برای شما تقلیل خواهد کرد.

در روش دوم خود با در دست داشتن مدارک به سامانه اداره ثبت شرکت ها با حجم گسترده ای از آیکون ها و قسمت های مندرج برای پر کردن موارد ثبت شرکت مواجه می شوید که خود شاید باعث سردر گمی و اتلاف زمان شما شود.

پروسه زمانی ثبت شرکت بازرگانی

با ارائه مدارک شرکت خود به کارشناسان این امر با صرف زمانی اندک و حدود 3 تا 10 روز امور ثبت شرکت بازرگانی خود را تکمیل خواهید کرد و می توانید از بلافاصله پس از ثبت شرکت فعالیت بازرگانی را در حیطه قوانین آغاز کنید و در قالب شخصیتی حقوقی فعال شوید.

جمع بندی:افرادی که همانند شما در جستجوی ثبت شرکت بازرگانی هستند بسیار زیاد می باشند از این رو می توانید از با دریافت مشاوره رایگان ثبت شرکت خود را با اصول قانونی و کاملاً حساب شده انجام دهید.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1  +  2  =