بلاگ

هزینه اخذ کد اقتصادی: نرخ های به روز و انواع تعرفه ها

هزینه اخذ کد اقتصادی یکی از دغدغه ‌های رایج صاحبان کسب‌ و کار است. دریافت کد اقتصادی ضروری می باشد و کلیه شرکت ها و سازمان های خصوصی و کسب و کار های مختلف و بنگاه های کوک اقتصادی بدون داشتن این کد نمی توانند فعالیت قانونی در راستای همکاری با شرکت ها و سازمان های دیگر داشته باشند. بنابراین در این مقاله به بررسی کامل هزینه اخذ کد اقتصادی در سال 1403 می پردازیم، این مطلب شامل تعرفه‌ های مختلف، موارد تعیین کننده هزینه اخذ کد اقتصادی و نکات مربوط به تعرفه بندی اخذ کد اقتصادی خواهیم پرداخت.

جدول هزینه های خدمات در مجتمع ثبتی ایلیا

در جدول زیر حداقل تعرفه هایی که در مجتمع ثبتی ایلیا تعرفه بندی بر اساس اعلام سازمان ثبت شرکت ها برای حق الوکاله ارائه این خدمات تعیین شده، در ارائه برخی خدمات مانند دریافت کارت بازرگانی تعرفه های دولتی دیگری نیز وجود دارد که می توانید از طریق تماس با کارشناسان ثبتی ایلیا هزینه های تمام شده را دریافت کنید.

خدمات

تعرفه ها

ثبت شرکت

1450000 تومان

ثبت برند

2700000 تومان

ثبت تغییرات

995000 تومان

تعرفه روزنامه رسمی ثبت

1100000 تومان

تعرفه روزنامه رسمی تغییرات

970000 تومان

کارت بازرگانی

2800000 تومان

کد اقتصادی

970000 تومان

تشکیل پرونده دارایی

2400000 تومان

مجوز ها

6800000 تومان

ثبت اختراع

2700000 تومان

ثبت طرح صنعتی

2700000 تومان

پلمپ دفاتر

750000 تومان

هزینه های ثبتی تنها پرداخت مبلغ نیست، زمان یکی از مهمترین مواردی است که در ارائه خدمات ثبتی اهمیت به سزایی دارد مخصوصاً برای آن دسته از افرادی که می خواهند خدمات ثبتی را فورس دریافت کنند.

تعرفه‌ های اخذ کد اقتصادی

طبق اعلام سازمان امور مالیاتی کشور، هزینه اخذ کد اقتصادی ابتدای سال 1403 تعیین خواهد شد. این موضوع برای اشخاص حقیقی و حقوقی متفاوت است و با توجه به نوع فعالیت یا محل اقامت آنها تعیین خواهد شد. البته هزینه حداقلی آن را در جدل فوق می توانید مشاهده نمایید.

زمان پرداخت هزینه اخذ کد اقتصادی در سال 1403

افرادی که در سال 1403 شرکت خود را ثبت کرده اند، حداکثر تا دو ماه بعد از ثبت شرکت می بایست برای اخذ کد اقتصادی اقدام و هزینه های مربوط به آن را پرداخت کنند. کسب و کار های آزاد نیز باید کد اقتصادی داشته باشند البته جریمه های اینگونه مشاغل در قالب پلمپ دفتر کار یا محل کسب و جلوگیری از انجام فعالیت کسب و کار می باشد و برای شرکت ها ضمانت عدم انجام سبب غیر فعال مالیاتی شدن شرکت در سامانه ثبت شرکت ها می شود به طوری که با یک استعلام ساده این موضوع قابل مشاهده خواهد بود.

نکات مهم هزینه اخذ کد اقتصادی

  • مهلت اخذ کد اقتصادی:  اشخاص حقوقی موظف هستند حداکثر تا دو ماه پس از ثبت شرکت، نسبت به اخذ کد اقتصادی اقدام نمایند. در غیر این صورت، مشمول جریمه خواهند شد.
  • مزایای اخذ کد اقتصادی:  اخذ کد اقتصادی مزایای متعددی دارد، از جمله:
    • امکان صدور فاکتور رسمی
    • امکان شرکت در مناقصات و مزایدات
    • امکان افتتاح حساب بانکی به نام شرکت
    • امکان دریافت کارت بازرگانی
    • ارائه اظهارنامه مالیاتی
  • هزینه اخذ کد اقتصادی : در خصوص هزینه باید به این نکته توجه داشته باشید بر اساس میزان سرمایه باید پرداخت مالیات بر سرمایه شرکت را نیز انجام دهید.

جمع‌بندی

هزینه اخذ کد اقتصادی در سال 1403 چندان بالا نمی باشد و در زمان کمی نیز می توان روند ثبت نام را نیز انجام داد. هزینه اعلامی در جدول فوق بر اساس حداقل ها صورت گرفته و در صورتی که می خواهید هزینه نهایی را بدانید باید بر اساس آخرین به روزرسانی استعلام نمایید. البته ممکن است نیازمند چند خدمات دیگر در تکمیل هدفی که دارید باشید که از این رو می توان استعلام خدمات مربوطه را دریافت کنید و از مشاوره رایگان ایلیا ثبت استفاده نمایید.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  +  4  =  14